Monday, September 24, 2007

Lastikten kaynaklanan kazalar

Taşıt kusurlarından kaynaklanan kazalar genelde rot çıkması, fren ve lastik patlaması, aks kırılması gibi sebeplerden meydana gelmektedir.
(TÜRKİYE’ DEKİ TRAFİK KAZALARININ OLUŞMA SEBEPLERİNİN ARAŞTIRILMASI VE ESKİŞEHİR-BOZÜYÜK KARAYOLUNUN GEOMETRİK STANDARTLARININ YOL GÜVENLİĞİ İLE OLAN İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ
Erkin KARADAYI, Anadolu Üniversitesi Porsuk Meslek Yüksekokulu / ESKİŞEHİR)



Bu kampanyalardan birincisi 5-26 Mart 2004 tarihleri arasında yürü¬tülen, ve ana sloganı Hayatınız Kaymasın! olan “Lastik ve Yol Tutuş” kampanyasıdır. Kampanyanın hedef kitlesi otomobil sürücüleriydi.
Kampanya çalışmaları sırasında trafik ekiplerince Mart 2004 süre¬since gerçekleştirilen ve 36.000 araçta yapılan lastik diş derinliği sayı¬mında; sürücülerimizin % 74’ünün kış mevsiminde dahi yaz tipi lastik kullandıkları, sayıma konu olan araçların % 31,8 inin lastik diş derinlik¬lerinin ise risk düzeyi olan ve değiştirilmesi tavsiye edilen 3 mm. nin altında olduğu belirlenmiştir.

(II. TRAFİK ŞURASI ,AÇILIŞ KONUŞMALARI,Abdullah BOLCU,Trafik Hizmetleri Başkanı, Emniyet Genel Müdür Yardımcısı)


Araç bakımlarının zamanında yaptırılmaması, eskimiş lastiklerle yola çıkılması, kazaların diğer nedeni olarak ortaya çıktı. 430 araç lastik patlaması nedeniyle kaza yaparken, fren patlaması nedeniyle 135 kaza meydana geldi. İstatistikler araçlardaki küçük hataların bile kazaya neden olabildiğine işaret ettiler. 1998 ve 1999 yıllarının ilk altı aylarında vites bozuklukları 21, direksiyon bozuklukları 25, bozuk cam sileceği 3 kazaya neden oldu.
(http://64.233.169.104/search?q=cache:RyYBlevfcmIJ:med.ege.edu.tr/~hanci/rukix.htm+KARAYOLU+TRAF%C4%B0K+KAZA+%C4%B0STAT%C4%B0ST%C4%B0KLER%C4%B0+LAST%C4%B0K+PATLAMASI&hl=tr&ct=clnk&cd=24&gl=tr)

No comments: