Monday, September 24, 2007

KAZASIZ GÜNLER DİLERİM

TRAFİK KAZALARI

TRAFİK KAZALARI
Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğümüz sorumluluk alanlarında meydana gelen kazalarda;
Trafik kaza sayısı 2004 yılı ilk 2 aylık dönemde (OCAK-ŞUBAT) 150 iken,
2005 yılı ilk 2 aylık dönemde (OCAK-ŞUBAT) % 10 azalarak 135’ e düşmüştür.

2004 Yılında Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğümüz Sorumluluk Alanında Meydana Gelen Trafik Kazaları Genel Olarak Aşağıda Belirtilen Nedenlerden Dolayı Meydana Gelmiştir.



1-) Hızdan Kaynaklanan Sürücü Kusurları ( % 56,40 )

a-) Aşırı hız
b-) Kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, tepe üslerine yaklaşırken, hemzemin geçitlere, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken yol yapım ve onarım alanlarına yaklaşırken hızlarını azaltmama,
c-) Hızlarını kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş,yol hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara uydurmamak,

2-) Arkadan Çarpma ve Şeride Tecavüz Etme (% 16,61)

a-) Diğer bir aracı izlerken güvenli bir mesafe bırakmamak, ( Yakın Takip )
b-) Geçmenin yasak olduğu yerlerde geçmek,
c-) Şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak.




3- Diğer Sürücü Kusurları (% 23,37 )

a) Güzergahlarımızda % 63 oranında tek araçlı kaza meydana gelmektedir. Bunun nedeni ise hız kaynaklı olarak aşırı hızlı veya hava, yol ve trafik durumumun getirdiği şartlara hızını uyduramayan araçların yoldan çıkıp devrilmeleridir.
b) Güzergahlarımızdaki hız ortalaması 2003 yılı için 93 km/sa. 2004 yılı için 92 km/sa. olarak ölçülmüştür.
c) Ekiplere programlı hız uygulamaları verilmekte, sürücüler bu konuda basın yayın ve yerinde eğitim yolu ile uyarılmaktadır.
d) Kazaların daha çok hız kaynaklı, tek taraflı yoldan çıkma ve devrilme şeklinde olması sebebi ile hız, hatalı sollama, yakın takip ve diğer kural ihlali kontrollerine ağırlık verilmekte, radar çalışma saatleri arttırılmakta, zaman zaman istasyonlar arası koordineli radar uygulamaları yapılmaktadır.
e) Kazaya en çok otomobil, ikincil olarak kamyon, en az da traktör, bisiklet, motosiklet v.s cinsi araçların karıştığı belirlenmiştir.
4- Araç, Yol ve Yaya Kusurları (% 3,62 )
a) Lastik Patlaması ( Araç Kusuru )
b) Aks ( Araç Kusuru )
c) Diğer Aksamlar ( Araç Kusuru )
d) Düşük Banket ( Yol Kusuru )
e) Yol Sathında Gevşek Malzeme ( Yol Kusuru )
f) Yola Birden Bire Çıkmak ( Yaya Kusuru )
Ekiplere bu nedenle her gün 4 saat hız kontrolü,1 saat hatalı sollama, 1 saat emniyet kemeri kontrollerinin yanında kamyonlar için de takoğraf denetimleri ve özel uygulamalar verilmektedir.



TRAFİK DENETİMLERİ


2004 Yılında Sürücülere Toplam 50.205 Ceza Maddesinden İşlem Yapılmış, Bunlardan;

% 55,31’i aşırı hızdan,
% 7,96’sı bozuk ışıktan,
% 4,92’si hatalı sollama, yakın takip gibi kural ihlallerinden,
% 6,04’ü emniyet kemeri kullanılmamasından,
% 1,81’i arızalı takoğraftan,
% 6,04’ü kamyon, çekici, traktörlerin kasa veya römorklarının arkasına ECE-R 69-70 yansıtıcılı levha takılmadan trafiğe çıkılmasından.
% 4,90’ı fenni muayeneden,
% 13,02’si ise diğer kural ihlallerinden yazılmıştır.

KAZALARIN YOĞUN MEYDANA GELDİGİ YERLER, BUZLANMA, SİS VE YOĞUN TİPİ OLAN MEVKİLER
1)Konya Ulukışla Makas :
Kazaların Yoğunlaştığı Km.ler : Konya Adana çıkışı 5.Km.ile 15.Km., 45.Km. ile 60.Km., 130.Km.ile 135.Km.ler arası
Gizli Buzlanma Görülen Yol Kesimleri :Karapınar Ereğli istikameti Km.5-20 arası,
Yoğun Sis Olan Yerler : Konya-Adana çıkışından Km.25 arası
Yoğun Tipi Olan Yerler : Konya- Adana yolu Km. 25 ile 40 arası
2)Konya- Kulu Makas Arası :
Kazaların Yoğunlaştığı Km.ler : Konya-Ankara yolu 13.Km.ile 30.Km., 58.Km.ile 66.Km.ler, 130.Km.ile 137.Km.ler arısı
Gizli Buzlanma Görülen Yol Kesimleri : Km.45- 60, 75-80 arası ile Cihanbeyli Kulu istikameti 35ile 45 arası
Yoğun Sis Olan Yerler : Konya-Ankara çıkışından 20.Km. ve 45.Km.den 70 arası.
Yoğun Tipi Olan Yerler : Konya Ankara istikameti Km. 20-33 arası
3)Konya-Afyon İl Sınırı Arası :
Kazaların Yoğunlaştığı Km.ler : Konya-Afyon yolu 30.Km.ile 45.Km.ler, 50.Km.ile 65.Km.ler arası
Gizli Buzlanma Görülen Yol Kesimleri : Konya-Afyon istikameti 40Km.den Kadınhanı istikameti 60.Km.ler arası
Yoğun Sis Olan Yerler :Konya çıkışından Afyon istikameti 20.Km.lik yol kesimi
Yoğun Tipi Olan Yerler : Konya- Afyon istikameti Km.20’den 35 arası
4)Konya- Antalya İl Sınırı Arası:
Kazaların Yoğunlaştığı Km.ler : Konya- Antalya istikameti 45-46.Km.ler, 57.Km.ile 67.Km.ler ve Seydişehir Antalya çıkışı 10.Km.den Antalya İl sınırı arası
Gizli Buzlanma Görülen Yol Kesimleri : Km.20-35, 55-65 arası ve Seydişehir Antalya yolu 15- 30 arası
Yoğun Sis Olan Yerler : Km.20-35 arası, Seydişehir girişi ve Antalya çıkışı
Yoğun Tipi Olan Yerler : Yok
5)Konya-Aksaray İl Sınırı Arası:
Kazaların Yoğunlaştığı Km.ler : Kazada yoğunluk görülmemiştir.
Gizli Buzlanma Görülen Yol Kesimleri :: Km. 55-65 arası
Yoğun Sis Olan Yerler :Aksaray yol kavşağından Aksaray istikameti 30.Km.ye kadar
Yoğun Tipi Olan Yerler : Km. 25- 35 arası
6)Konya- Isparta İl Sınırı Arası :
Kazaların yoğunlaştığı kesim yoktur. Virajlı ve eğimli olan bu yolun vadi olan yerlerde gizli buzlanmalar olmakta, en çok kar yağışı bu yolun yüksek kesimlerine yağmaktadır.
7)Konya- Karaman İl Sınırı Arası:
65 Km.lik bu yolun düz ve eğimsiz olması nedeniyle kış aylarında tipi oluşmakta, bu nedenle de yol üzerine kar birikintisi olmaktadır. Bu yolda meydana gelen kazalar değişik kesimlerde meydana gelmiş, Konya’da sis olduğunda bu yolun tamında yoğun sis görülmektedir.

SÜRÜCÜLERE UYARILAR;
Seyahate çıkarken mutlaka aracın bakımının yapılması,
Sürücüler, karayolunda seyrederken araçlarını; yük ve teknik özellikleri ile yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara uygun olarak kullanmalıdırlar,
Hız sınırlarına uymalı, araçlarının hızını; kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, tepe üstlerine, yaya geçitlerine, hemzemin geçitlerine, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken, yapım ve onarım alanlarına girerken azaltmalı, kavşaklarda geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermelidirler.
Taşıt kullanma sürelerine mutlaka uymalı, devamlı olarak 5 saat, 24 saatte 9 saatten fazla araç kullanmamalı, sürekli olarak 5 saat araç kullandıktan sonra en az yarım saat dinlenmelidirler.
Karayolunda bulunan yatay ve dikey işaretlerin sürücülerin rehberi olduğu unutulmamalıdır. Bu ikaz, uyarı ve bilgi işaretleri trafik güvenliği yönünden çok önemlidir.
Yoldan yararlanan diğer sürücü ve yayaların haklarına saygı göstermeleri gerekmektedir.
Üç veya daha fazla şeritli yollarda, geçme ve dönme dışında en sağ şerit izlenmelidir.
Araçlarda bulundurulması mecburi gereçler kullanılır şekilde bulundurulmalıdır.
Önde giden bir araç güvenli ve yeterli mesafede izlenmelidir. (Bu mesafe, Kendi aracınızın kilometre cinsinden saatteki hızının en az yarısı kadar metredir.)
Sürücüler, görüş yetersizliği olan tepe üstü ve dönemeçlerde, kavşaklarda, demiryolu geçitlerinde, köprü ve tünellerde, yaya ve okul geçitlerine yaklaşırken, öndeki aracı geçmemelidirler.
Şerit izleme ve değiştirme kurullarına uyulmalıdır.
Araçlarının yolda arıza yada kaza yapması durumunda öncelikle dörtlü flaşörler yakılıp, 150 metreden görünecek şekilde aracın arkasına ve önüne reflektör koyup, 155 polis imdat, 154 Alo Trafiğe haber vermelidirler.
Görmek ve görünmek için gündüzleri de kısa huzmeli farlar yakılmalıdır.
Kural dışı davranışlarda bulunan sürücüleri kendilerine ve bir başkasına zarar vermeden durdurulup uyarılması için yine 154 ve 155’e telefon edip istikametini ve plakasını bildirilmeli ve bunun bir vatandaşlık görevi olduğu unutulmamalıdır.
Yol güzergahlarında bulunan Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amirlikleri ve yolda bulunan trafik ekipleri sürücülerimizin rehberi ve yardımcılarıdır. Ekip ve istasyonlarımızın günün her saatinde açık ve hizmet verdiği bilinmeli, vatandaşlarımıza huzurlu ve güvenli bir seyahat ortamı sağlayabilmemiz için kurallara uymalı, uymayanları uyarmalı ve Trafik Görevlilerine destek verilmelidir. Mutlu ve huzurlu yolculuklar dileriz.

No comments: